Tło projektu
> BizTech Konsulting SA od lipca do grudnia 2016 r. wdrożył w UKE kompletną hurtownię danych w oparciu o technologię Oracle.
> Wdrożenie odbyło się w ścisłej współpracy z dyrekcją i pracownikami UKE.
> Całość wdrożenia nadzorowana była przy użyciu meto- dyki Prince 2.
Wyzwania
> Wszystkie dane powinny być dostępne w pojedynczym miejscu, aktualne i spójne.
> Stworzenie efektywnych systemów sprawozdawczych, opartych o hurtownie danych.
> Ładowanie danych z wielu źródeł danych w Excel.
Rozwiązanie
> Hurtownia zapewnia import i integrację 3 źródeł danych: 2 opartych o pliki MS Excel i 1 będącego bazą danych Oracle.
> Hurtowania automatyzuje proces ładowania danych, oceny ich jakości oraz ew. korekty.
> W systemie zostały predefiniowane 3 źródła danych: FXX, NFS i SIIS oraz ponad 30 gotowych, spara-metryzowanych raportów.
> Gotowe raporty wyeksportowane np. w formacie pdf mogą być dystrybuowane do dowolnej liczby użyt-kowników i umieszczane na wewnętrznych oraz publicznych stronach www Organizacji bez ograniczeń i bez dodatkowych licencji.
> Na obszarach zainteresowań można tworzyć dowolne zapytania ad-hoc oraz porządkować je za pomocą spersonalizowanych kokpitów.
> W ramach licencji w środowisko BI wbudowane są w ograniczonym zakresie: baza danych Oracle oraz WebLogic wraz ze wszystkimi narzędziami do zarządzania.
Wdrożenie
1. Otwarcie Projektu: Analiza źródeł danych oraz wymagań dotyczących raportów.
2. Instalacja: Instalacja oraz konfiguracja środowiska Oracle BI oraz DI.
3. Model: Wykonanie trójwarstwowego modelu hurtowi danych, obejmującego warstwy: fizyczną, logiczną i prezentacji.
4. Dane: Wykonanie procesów ładowania danych, weryfikacja jakości danych i ich korekta.
5. Raporty: Wykonanie sparametryzowanych raportów, obszarów zainteresowań do zapytań ad-hoc oraz dashboard-ów analitycznych.
6. Uruchomienie: Testy, szkolenia.
Korzyści:
> Aktualne i spójne dane w skali wszystkich źródeł danych.
> Obniżenie kosztów bieżącej sprawozdawczości.
> Zwiększenie wydajności systemów transakcyjnych.
Projekt w liczbach
3 źródła danych
>30 predefiniowanych raportów
ok. 40 liczba tabel, do których należy załadować dane
>32 mln rekordów w tabelach
<2 min. max. czas załadowania danych z plików Excel
0 błędów przy ładowaniu danych
0 liczba błędów w obliczeniach
kilka sek. średni czas obliczenia wskaźników
24/7 dostępność platformy
Cechy środowiska Oracle Business Intelligence:
Pakiet Oracle Business Intelligence to kompleksowy i zintegrowany zestaw narzędzi analitycznych, opracowany w celu tworzenia hurtowni danych i zapewnienia dostępu do analiz biznesowych dowolnej grupie użytkowników. OBI umożliwia użytkownikom samodzielny dostęp do aktualnych, istotnych i przydatnych informacji za pośred-nictwem interfejsu internetowego. OBI oraz inne narzędzia Oracle, takie jak Data Integrator, umożliwiają łącze-nie danych pobieranych z wielu baz, aplikacji, źródeł danych OLAP i źródeł danych nieusystematyzowanych, np. plików Excel, w pojedynczy, ujednolicony obraz opisany zrozumiałymi pojęciami biznesowymi.
Chcesz wiedzieć więcej na temat tego projektu?
Daj nam znać, a skontaktujemy się z Tobą.
e-mail: info[at]biztech.pl