Tło projektu
– Naszym Klientem jest jedna z największych firm ubezpieczeniowych w Polsce.
– Projekt obejmuje dwa wybrane działy Organizacji, o bardzo wysokim wskaźniku fluktuacji i wysokiej wrażliwości na sprawność nadawania dostępów do zasobów działu.
– Charakterystyka: kilka tysięcy użytkowników, ogromna liczba zgłoszeń o nadanie dostępu do folderów, długi czas nadawania uprawnień – średnio 5 dni.
Wyzwania
– Spełnienie wymagań audytorów w zakresie bezpieczeństwa systemów plikowych oraz baz danych.
– Spełnienie Rekomendacji D (16 i 18) dla banków oraz Wytycznych (16 i 18) dla ubezpieczeń i reasekuracji, wydanych przez Komisję Nadzoru Finansowego.
– Optymalizacja i usprawnienie procesów nadawania dostępów do folderów użytkownikom.
Rozwiązanie
– Wdrożenie Systemu Share Access Controller, za pomocą którego dokonujemy:
– Automatyzacji procedur nadawania i odbierania uprawnień użytkownikom.
– Odwzorowania struktury organizacyjnej, w tym struktury uprawnień.
– Utworzenia repozytorium uprawnień.
– Integracji z systemem obiegu dokumentów, w których odbywa się wnioskowanie o uprawnienia.
– Cyklicznej i automatycznej weryfikacji rzeczywistych uprawnień poprzez porównanie uprawnień zdefiniowanych z istniejącymi.
Wdrożenie
1. Otwarcie Projektu: analiza zestawu uprawnień i wstępne przygotowanie katalogu ról i stanowisk; przygotowanie zestawu raportów wg wymagań Klienta
2. Instalacja: instalacja oraz konfiguracja podstawowej wersji SSAC (pobranie danych z AD; wczytanie aktualnego stanu uprawnień
3. Weryfikacja: sprawdzenie poprawności działania oraz dostrajanie Systemu
Rezultaty:
– Radykalne skrócenie średniego czasu nadania dostępu do folderów użytkownikom – z 5 dni do 1,5 h.
– Pracownik gotowy jest w pełni funkcjonować w Organizacji tego samego dnia.
– Wyeliminowanie niezgodności stanu rzeczywistego z wymaganym co do liczby użytkowników, ich uprawnień i dostępów. Stan błędów w ciągu 12. miesięcy: zero.
– Natychmiastowy dostęp do informacji dotyczących użytkowników i ich uprawnień. System raportów pozwala odpowiedzieć na pytania do jakich folderów i plików ma dostęp użytkownik per imię i nazwisko.
– 100% zachowanie procedur i wymagań zgodnych ze standardami dotyczącymi bezpieczeństwa.
– Uwolnienie zasobów – roboczogodzin. Pierwotnie tylko obsługą dostępów zajmowało się 4 pracowników. SSAC nadaje dostępy automatycznie.
1 mln liczba folderów, którymi opiekuje się SSAC
11 mln liczba wniosków o uprawnienia
40% poziom fluktuacji pracowników
14 000 liczba złożonych wniosków w skali roku
>1 000 liczba złożonych wniosków w skali miesiąca
4 000 liczba obsłużonych kont w trakcie projektu
1,5 h średni czas nadania dostępu do folderów
15 sek. najkrótszy czas nadania dostępu do folderów
0 liczba błędów / nieprawidłowo nadane dostępy
24 h czas konfiguracji i instalacji SSAC
7 000 h efektywność robocza w ciągu roku
Proces nadawania uprawnień
Przed wdrożeniem SSAC Czas trwania procesu: średnio 5 dni
Po wdrożeniu SSAC Czas trwania procesu: od 15 sek.
Chcesz wiedzieć więcej na temat tego projektu?
Daj nam znać, a skontaktujemy się z Tobą.
e-mail: info[at]biztech.pl